Zaproszenie na szkolenie: „II Cudzoziemiec (uchodźca) w perspektywie podmiotów ekonomii społecznej - poziom zaawansowany".Rekrutacje bieżące
- Formuła: stacjonarna
- Termin: 29 i 30 maja 2023 r., codziennie godz.: 9:00 - 16:15
- Adres: ul. Bernardyńska 3, 30-069 Kraków
- Rekrutacja: od 10 maja 2023 r.
TEMATY SZKOLENIA:
- Status osób przybywających do RP celem wykonywania pracy
- Legalność pobytu i możliwość wykonywania pracy na terenie RP
- Regulacje prawne związane z zatrudnianiem cudzoziemców w Polsce
- Zasady zawierania umów z cudzoziemcami na podstawie różnych tytułów pobytowych
- Ubezpieczenia społeczne i zasady podlegania cudzoziemców zatrudnionych w Polsce
- Indywidualna ścieżka zatrudnienia cudzoziemca
Dla Uczestników w ramach środków projektu gwarantujemy nocleg, wyżywienie oraz zwrot kosztów dojazdu.
Na potwierdzenie zgłoszenia czekamy do 26 maja 2023 do godziny 12:00.
Formularz rekrutacji - znajduje się poniżej, w "Plikach do pobrania".
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: barbara.sordyl-lipnicka@upjp2.edu.pl lub teresa.misina@upjp2.edu.pl Wypełniony i podpisany Formularz zgłoszeniowy należy przesłać pocztą elektroniczną w formie skanu oraz w wersji papierowej na adres: 31-069 Kraków, ul. Bernardyńska 3.
Uwaga!
Osoby, które dotychczas brały udział w szkoleniach organizowanych przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, wypełniają jedynie części I – III.
________________________
Uczestnik jest zobowiązany do udziału we wszystkich dniach szkoleniowych, a także do obligatoryjnego wypełnienia testu pre (przed rozpoczęciem szkolenia) i post (po zakończeniu).
Planowana liczba uczestników: do 15 osób
Organizator szkolenia zapewnia wykwalifikowanego trenera oraz materiały szkoleniowe.
ZASADA UCZESTNICTWA:
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest zapoznanie się z Regulaminem zawierającym podstawowe warunki i zasady naboru oraz uczestnictwa w modułach szkoleniowych i ogólnopolskim spotkaniu kierowników OWES realizowanych przez UPJPII oraz złożenie odpowiednich dokumentów rekrutacyjnych (pliki do pobrania znajdują się poniżej).
Weryfikacja formalna polega na sprawdzeniu:
- czy Kandydat spełnia kryteria kwalifikowalności grupy docelowej;
- czy Kandydat pracuje na stanowisku/w instytucji/pełni funkcję/wykonuje zadania wskazane w Informacji o naborze na dany moduł szkoleniowy/spotkanie sieciujące;
- czy Formularz jest zgodny ze wzorem zamieszczonym w Informacji o naborze na dany moduł szkoleniowy/doradztwo;
- czy formularz jest kompletny (tj. wypełniono wszystkie wymagane pola zgodnie z instrukcją, uzupełniono wymagane podpisy, dołączono wszystkie wymagane załączniki – jeśli dotyczy).
Weryfikacja formalna Formularza dokonywana jest wg formuły „0-1: spełnia-nie spełnia”.
Weryfikacja merytoryczna Formularza polega m.in. na ocenie adekwatności danej formy wsparcia do wykonywanych obowiązków służbowych (zakresu czynności/zajmowanego stanowiska/pełnionej funkcji), indywidualnego uzasadnienia potrzeby wzięcia udziału, a także zaangażowania w doskonaleniu zawodowym
(w tym naborze kryterium punktowane w skali „0-6” pkt);
________________________________
Informacja o prowadzących
- Marek BENIO
Prawnik, doktor nauk ekonomicznych,
Od 1994 roku związany z Katedrą Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, specjalista i autor publikacji z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, współautor programu studiów podyplomowych - Ekonomia Społeczna, entuzjasta debat oksfordzkich, popularyzator nauki, komentator prawa, lobbysta i społecznik.
Członek honorowy Małopolskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Ubezpieczenia Społecznego, współzałożyciel i wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Europejski Instytut Mobilności Pracy, fundator i wieloletni członek Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, współorganizator Europejskiego Kongresu Mobilności Pracy.
- Teresa MISINA
Z wykształcenia socjolog, pracownik socjalny, doradca zawodowy, specjalista ekonomii społecznej i zarządzania w organizacji pomocy społecznej, specjalista terapii środowiskowej a także pielęgniarka anestezjologiczna.
Od 27 lat zaangażowana w rozwój sektora reintegracji, ekonomii społecznej i pracy socjalnej na rzecz osób chorujących psychicznie i niepełnosprawnych. Działania zawodowe koncentruje wokół przedsiębiorczości i reintegracji społecznej – tworzenia miejsc pracy zawodowej dla osób defaworyzowanych na rynku pracy – chorujących psychicznie, niepełnosprawnych, bezrobotnych, cudzoziemców.
Członkini Małopolskiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej I i II Kadencji – w roli I Wiceprzewodniczącej Prezydium MKRES. Posiada duże doświadczenie w sektorze reintegracji i przedsiębiorczości społecznej – tworzenie przedsiębiorstw społecznych.
Od 2014 roku pełni rolę Prezesa Zarządu Spółdzielni Socjalnej Równość, która za swoją działalność była wielokrotnie nagradzana w konkursach.
Specjalistka pracy socjalnej, dla której ważnym obszarem zaangażowania jest dydaktyka
i szkolenia – realizacja zajęć praktycznych w zawodzie pracownika socjalnego i realizacja projektów rozwijających i podnoszących kompetencje sektora ekonomii społecznej. Współpracuje z sektorem NGO oraz Administracją Publiczną i sektorem Nauki na rzecz rozwoju ekonomii społecznej i postaw społecznych. Z Uniwersytetem Papieskim Jana Pawła II związana zawodowo od 2013 roku.
Pliki do pobrania:
- formularz rekrutacjiTyp: DOCX, Rozmiar: 422.88 kB
- RegulaminTyp: DOCX, Rozmiar: 448.39 kB