- Strona główna
- Aktualności
- Znajdź ofertę dla siebie
- Baza Podmiotów ES
- Regionalny Program Rozwoju Ekonomii Społecznej
- Małopolski Komitet Rozwoju ES
- Konkurs Małopolski Lider ES
- Działania edukacyjne
- Zakup ProSpołeczny
- Oferta podmiotów ekonomii społecznej
- Wydarzenia targowe i branżowe sieci współpracy
- Mentoring
- Status przedsiębiorstwa społecznego
- Biblioteka Ekonomii Społecznej
-
Raporty z badań sektora ES w Małopolsce
- O ekonomii społecznej
- Sektor ES w Małopolsce
- RESPONDET
- Podniesienie kompetencji kadr OWES
- Ochrona danych osobowych
- Dostępność
- Kontakt
Pomoc szyta na miarę - wsparcie dla przedsiębiorstw społecznych, które znalazły się w trudnej sytuacji gospodarczej.
Przedsiębiorstwa społeczne z województwa małopolskiego podobnie jak inne instytucje włączyły się w walkę z epidemią koronawirusa.
W ramach akcji pn. „Pomoc szyta na miarę” ogłoszonej przez Samorząd województwa małopolskiego i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie do końca kwietnia 2020 r. pracownicy 5 firm społecznych: Spółdzielni Socjalnej Albert z Chełmka, Spółdzielni Socjalnej Sękowskie Smaki z Sękowej, Spoleczna21 sp. z o.o. z Krakowa, Okno na Świat Spółdzielni Socjalnej ze Słopnic oraz Spółdzielni Socjalnej Serce Pogórza z Dzierżanin uszyją 12500 bawełnianych maseczek wielorazowego użytku. Zdezynfekowane i zapakowane w folię trafią do pracowników i podopiecznych instytucji sektora pomocy społecznej, przede wszystkim domów pomocy społecznej.
„Pomoc szyta na miarę” to wsparcie dla przedsiębiorstw społecznych, które znalazły się w trudnej sytuacji gospodarczej oraz dla sektora pomocy społecznej, który zostanie wyposażony w środki ochronne.
Na realizację akcji zostaną przeznaczone środki w wysokości 49 400,00 zł. pochodzące z projektu Małopolski Ośrodek Koordynacji Ekonomii Społecznej – etap II.
Ponadto, Województwo Małopolskie koordynuje działania identyfikujące wytwórców maseczek z różnych instytucji, m.in. warsztatów terapii zajęciowej czy kół gospodyń wiejskich. Wszystko po to, aby te niezbędne dziś środki ochronne jak najszybciej dotarły do właściwych odbiorców z sektora pomocy społecznej. Tego typu koordynacja pozwala w efektywny sposób wykorzystać społeczne zaangażowanie i gotowość wielu osób do niesienia pomocy i przyczynia się do zaspokojenia pilnych potrzeb kadry i podopiecznych placówek pomocy społecznej w środki ochrony osobistej.