Szkolenie on line: Działalności organizacji pozarządowych – uwarunkowania prawne i finansowe
Fundacja GAP w ramach działań Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej przygotowała dla zainteresowanych podmiotów: fundacji, stowarzyszenia, przedsiębiorstwa społecznego lub innego podmiotu ekonomii społecznej (w tym WTZ, ZAZ, CIS, KIS) webinarium, podczas którego będziecie mogli Państwo dowiedzieć się więcej na temat: Działalności organizacji pozarządowych – uwarunkowania prawne i finansowe.
Termin: 20.10.2021 r. godzina 9:30 – 14:00
Miejsce: online – www.whereby.com/mowes
Cel szkolenia:
Szkolenie składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest podstawowym regulacjom prawnym w działalności organizacji pozarządowych w tym w szczególności Ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Ustawy o fundacjach, Ustawy prawo o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.
Druga cześć szkolenia to omówienie kwestii finansowo-księgowych, takich jak zatrudnienie pracowników i wolontariuszy, obowiązki rachunkowe i sprawozdawcze.
W ramach szkolenia zostaną omówione najistotniejsze zagadnienia z punktu widzenia działalności organizacji pozarządowych między innymi takie jak zasady tworzenia statutu, zmiany statutu i zmiany osób wchodzących w skład organów, wpis zmian w krajowym rejestrze sądowym, odpowiedzialność członków zarządu, podział działalności na nieodpłatną, odpłatną i gospodarczą, składki, darowizny i dotacje w działalności organizacji pozarządowej, tryby zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym, ważne terminy sprawozdawcze w działalności organizacji pozarządowej, oskładkowanie pracowników w zależności od formy zatrudnienia czy dopłaty PFRON.
Agenda szkolenia
Cześć I
Wybrane typy organizacji pozarządowych i organizacji zrównanych z nimi w prawach (Stowarzyszenia, Fundacje, Spółki Non Profit)
Część II
Źródła finasowania działalności przez organizacje pozarządowe
Część III
Zasady finasowania działalności organizacji pozarządowych ze środków publicznych
Część IV
Zatrudnianie pracowników - umowa zlecenia, umowa o pracę, wolontariat, odpłaty do wynagrodzeń
Część V
Księgowe wyodrębnienie poszczególnych rodzajów działalności i projektów
Część VI
Rozliczenia podatkowe i sprawozdawczość, ważne terminy
Prowadzący:
Radca prawny - Tomasz Kucharski
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UJ. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania finansami firm w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w problematyce prawa administracyjnego, zamówień publicznych, funduszy europejskich. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych. Kontakt poprzez biuro rachunkowe.
Księgowy – Jarosław Żerulik
Absolwent rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz rachunkowości i rewizji finansowej. Ukończył Studia podyplomowe z doradztwa podatkowego oraz kursy Doradztwa Biznesowego dla PES i Prawa Zamówień Publicznych. Posiada Wieloletnie doświadczenie w księgowości oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dodatkowo przez ostanie lata pracował w Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której odpowiadał m.in. za finanse, realizację projektów finansowanych ze środków publicznych. Od 2016 roku pełnił w Fundacji obowiązki doradcy NGO w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
ZAPISY:
Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku, 18 października, do godz. 12.00. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie dwie osoby. Ze względu na ograniczenia techniczne zgłoszenia są limitowane. Osoby, które się zapiszą na webinarium otrzymają w kolejnym mailu link do udziału w spotkaniu.
Aby zarejestrować się na szkolenie należy wykonać wszystkie trzy opisane poniżej kroki:
- Wypełnić i wysłać zgłoszenie dostępne TUTAJ
- Wypełnić formularz zgłoszeniowy zgodnie z poniższymi informacjami:
a/ dla ORGANIZACJI OBJĘTYCH WSPARCIEM MOWES2 (Załącznik 1A) uproszczony formularz
lub
b/ dla ORGANIZACJI, KTÓRE NIE REKRUTOWAŁY SIĘ DOTYCHCZAS DO PROJEKTU MOWES2 (Załącznik 1B)
- Przesłać skan uzupełnionych i podpisanych dokumentów na adres mowesmz@fundacjagap.pl
UWAGA! Formularz zgłoszeniowy musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji zgodnie z danymi widniejącymi w KRS.
Spełnienie wszystkich powyższych formalności jest warunkiem udziału w szkoleniu. Po zakończeniu rekrutacji przekażemy zgłoszonym organizacjom informację na temat zakwalifikowania się do udziału w szkoleniu. W przypadku dużej liczby chętnych o udziale w szkoleniu decydować będzie kompletność dokumentacji oraz ocena motywacji i wpływu szkolenia na rozwój organizacji (na podstawie formularza zgłoszeniowego). Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie 2 osoby.
Pełny regulamin udziału w szkoleniach MOWES wraz z załącznikami dostępny jest poniżej.
W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy mowesmz@fundacjagap.pl lub telefoniczny 12 423 76 05.
Pliki do pobrania:
- !_MZ_Regulamin_szkoleń_maj2020Typ: PDF, Rozmiar: 697.75 kB
- 1a_MZ_Zal_1a_Formularz_rekrut_dane_PES_0520Typ: DOCX, Rozmiar: 115.62 kB
- 1b_MZ_Zal_1b_Formularz_rekrut_dane_PESspoza_projektu_0520Typ: DOCX, Rozmiar: 124.37 kB
- 2a_Załącznik_2a_Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimisTyp: XLSX, Rozmiar: 81.15 kB
- 2b_Załącznik_2b_Formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomocTyp: XLSX, Rozmiar: 84.91 kB
- 3_MZ_Zał_3_deklaracja udziału w projekcieTyp: DOCX, Rozmiar: 123.47 kB
- 4_MZ_Zal_4_Karta_oceny_formularza_rekrutacyjnego_0520Typ: PDF, Rozmiar: 635.21 kB
- 5_MZ_Zał_5_Umowa o udzielenie wsparcia skzoleniowo-doradczegoTyp: PDF, Rozmiar: 640.05 kB