Cykl szkoleniowy MOWES „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”
Szanowni Państwo,
Fundacja GAP w ramach projektu MOWES - Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej zaprasza do udziału w zdalnym cyklu szkoleniowym „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”.
Biorąc udział w cyklu dowiesz się m.in.: jak prowadzić finanse organizacji pozarządowej, jak pozyskiwać środki na działalność organizacji oraz jak prowadzić skuteczne działania promocyjne oraz poznasz najważniejsze aspekty prawne prowadzenia organizacji.
Szkolenia adresowane są do organizacji pozarządowych z Krakowa oraz powiatów: bocheńskiego, krakowskiego, miechowskiego, myślenickiego, proszowickiego i wielickiego.
Cykl obejmie cztery spotkania:
- 12.10.2021 (wtorek), godz. 9.30-14.30, Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość, sprawozdawczość; prowadzący: Jarosław Żerulik;
- 14.10.2021 (czwartek), godz. 9.30-14.30, Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO; prowadzący: Łukasz Maźnica;
- 19.10.2021 (wtorek), godz. 9.30-14.30, Marketing i promocja w podmiotach ekonomii społecznej; prowadzący: Tomasz Groń;
- 21.10.2021 (czwartek), godz. 9.30-14.30, Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne; prowadzący: Tomasz Kucharski.
Zasady udziału:
Szczegółowe zagadnienia poszczególnych szkoleń umieszczono w dalszej części ogłoszenia. Szkolenia będą realizowane w formie on-line. Link do szkolenia zostanie przesłany zakwalifikowanym uczestnikom.
Zapis na cykl szkoleniowy oznacza deklarację udziału we wszystkich 4 spotkaniach w ramach cyklu stałej liczby osób, ale osoby delegowane przez podmiot mogą się zmieniać.
Zgłoszenia przyjmowane są do 8 października 2021 r.!
Zapisy
Na szkolenie obowiązują zapisy. Będziemy je przyjmować do 8 października 2021 r. Aby zapisać się na szkolenie należy wykonać wszystkie trzy opisane poniżej kroki:
>> należy uzupełnić zgłoszenie elektroniczne dostępne pod adresem: https://forms.gle/cdz34GQmDfsPfmMx5
>> należy pobrać oraz uzupełnić formularz zgłoszeniowy (linki poniżej)
a) dla organizacji objętych wsparciem MOWES (korzystających już z doradztwa lub szkoleń) uproszczony formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1A - uproszczony
b) dla organizacji, które nie rekrutowały się dotychczas do projektu MOWES pełny formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1B - rozszerzony
>> należy przesłać skan uzupełnionych i podpisanych dokumentów na adres mowes@fundacjagap.pl w terminie do 8 października 2021 r.
UWAGA! Formularz zgłoszeniowy musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji zgodnie z danymi widniejącymi w KRS.
Spełnienie wszystkich powyższych formalności jest warunkiem udziału w cyklu szkoleniowym. Po zakończeniu rekrutacji (8.10). przekażemy zgłoszonym organizacjom informację na temat zakwalifikowania się do udziału w cyklu szkoleniowym lub nie. W przypadku dużej liczby chętnych o udziale w cyklu decydować będzie kompletność dokumentacji oraz ocena motywacji i wpływu szkoleń na rozwój organizacji (na podstawie formularza zgłoszeniowego).
Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie 4 osoby. Pełny regulamin udziału w szkoleniach MOWES dostępny jest na podstronie: szkolenia.
W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy (mowes@fundacjagap.pl), telefoniczny: 12 423 76 05 w. 22). W razie problemów służymy pomocą przy wypełnieniu dokumentacji.
***
Opis poszczególnych modułów szkoleniowych:
Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość, sprawozdawczość. |
|
Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO. |
Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług, które odpowiadają prawdziwym potrzebom użytkowników. Wywodzi się z metod pracy stosowanych przez projektantów tworzących rzeczy użyteczne, a także łatwe i przyjemne w obsłudze. Warsztat wprowadzający do tematyki Design Thinking to szybki i praktyczny kurs, który pozwoli uczestnikom nie tylko poznać w teorię, ale przede wszystkim doświadczyć całego procesu rozwiązywania problemów metodą Design Thinking. W jego trakcie uczestnicy zrozumieją, czym jest ten proces, jakie są poszczególne jego etapy oraz jakie są podstawowe narzędzia, z których mogą skorzystać. Dowiedzą się także, dlaczego nie warto zaczynać od wymyślania rozwiązań a od poznania odbiorcy. Przede wszystkim sprawdzą, czy Design Thinking to coś dla nich bez wielkich inwestycji czasowych – szybko, praktycznie i przyjemnie. Nie braknie także przykładów wykorzystania metody w działalności NGO. |
Marketing i promocja w podmiotach ekonomii społecznej. |
|
Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne. |
|
Informacja o trenerach:
Jarosław Żerulik - absolwent rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz rachunkowości i rewizji finansowej. Ukończył Studia podyplomo-7we z doradztwa podatkowego oraz kursy Doradztwa Biznesowego dla PES i Prawa Zamówień Publicznych. Posiada Wieloletnie doświadczenie w księgowości oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dodatkowo przez ostanie lata pracował w Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której odpowiadał m.in. za finanse, realizację projektów finansowanych ze środków publicznych. Od 2016 roku pełnił w Fundacji obowiązki doradcy NGO w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Łukasz Maźnica - moderator procesów kreatywnych, trener design thinking i badacz, specjalizujący się w badaniu doświadczeń klientów (/odbiorców). Współzałożyciel i partner w Hearts&Heads – agencji wspierającej klientów w tworzeniu usług i produktów, które odpowiadają na realne potrzeby odbiorców. Od ponad 6 lat współprowadzi i rozwija również Fundację Warsztat Innowacji Społecznych, gdzie realizuje różnorodne projekty badawcze i szkoleniowe zorientowane na popularyzację i praktyczne wykorzystanie metody design thinking. Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi (m.in. Motorola Solutions, Martes Sport, Hitachi ABB, Media Expert, czy Stowarzyszenie Wiosna). Aktywny także jako wykładowca – w tej roli współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z design thinking. Wyzwania działania w NGO nie są mu obce nie tylko dlatego, że sam współprowadzi Fundację – jest także doradcą kluczowym Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej i stałym współpracownikiem Fundacji GAP.
Tomasz Groń - Marketing & Communication Manager w #OMGKRK. Zajmuje się projektowaniem i produkcją komunikacji, produkcją wydarzeń, public relations i marketingiem, hackowaniem wzrostu oraz event marketingiem. Specjalizuje się w branżach IT, technologicznej, startupowej, kulturalnej i rozrywkowej. Przez 3 lata był związany ze Smogathonem – globalnym konkursem dla innowacji walczących ze smogiem. W portfolio ma pracę przy inicjatywach takich jak Global Clean Air Summit – jedna z największych konferencji poświęconych walce o czyste powietrze, CONFidence – największa konferencja InfoSec w regionie CEE, HackYeah – największy hackathon w Europie, Krakowski Festiwalu Filmowy – jedno z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń poświęconych filmom dokumentalnym, animowanym oraz krótkim fabułom. Dodatkowo realizował kampanie dla firm z branż: beauty, gastronomicznej, budowlanej, architektonicznej. Ma za sobą ponad 70 projektów przeprowadzonych m.in. w Austrii, Indiach, Hong Kongu i Wielkiej Brytanii.
Tomasz Kucharski - radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UJ. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania finansami firm w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w problematyce prawa administracyjnego, zamówień publicznych, funduszy europejskich. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych.
Pliki do pobrania:
- Cykl MOWES 2021 - ogłoszenieTyp: PDF, Rozmiar: 1.05 MB
- Formularz 1ATyp: DOCX, Rozmiar: 1.26 MB
- Formularz 1BTyp: DOCX, Rozmiar: 1.27 MB