Ekonomia Społeczna w Małopolsce

Cykl szkoleniowy MOWES „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”

9 października 2022Szkolenia

Cykl szkoleniowy MOWES „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”

 

Szanowni Państwo,

Fundacja GAP w ramach projektu MOWES - Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej zaprasza do udziału w stacjonarnym cyklu szkoleniowym „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”.

Biorąc udział w cyklu dowiesz się m.in.: jak poznawać potrzeby swoich odbiorców i proponować nowatorskie rozwiązania, jak prowadzić finanse organizacji pozarządowej, jak prowadzić skuteczne działania promocyjne oraz poznasz najważniejsze aspekty prawne prowadzenia organizacji.

Szkolenia adresowane są do organizacji pozarządowych z Krakowa oraz powiatów: bocheńskiego, krakowskiego, miechowskiego, myślenickiego, proszowickiego i wielickiego.

 

Cykl obejmie cztery spotkania:

  • 7.11.2022 (poniedziałek), godz. 9:00 - 16:00, Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO; prowadzący: Łukasz Maźnica;
  • 10.11.2022 (czwartek), godz. 9:00 - 16:00, Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne; prowadzący: Tomasz Kucharski;
  • 14.11.2022 (poniedziałek), godz. 9:00 - 16:00, Marketing i promocja w podmiotach ekonomii społecznej;
  • 17.11.2022 (czwartek), godz. 9:00 - 16:00, Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość,  sprawozdawczość; prowadzący: Jarosław Żerulik.

 

Zasady udziału:

Szkolenia będą realizowane w formie stacjonarnej w Domu Utopii w krakowskiej Nowej Hucie (os. Szkolne 25).

Zapis na cykl szkoleniowy oznacza deklarację udziału we wszystkich 4 spotkaniach w ramach cyklu stałej liczby osób, ale osoby delegowane przez podmiot mogą się zmieniać.

Zgłoszenia przyjmowane są do 3 listopada 2022 r.!

 

Zapisy

Na szkolenie obowiązują zapisy. Będziemy je przyjmować do 3 listopada. Aby zapisać się na szkolenie należy wykonać wszystkie trzy opisane poniżej kroki:

>> należy uzupełnić zgłoszenie elektroniczne dostępne pod adresem: https://forms.gle/W1nvjh4q5o6fyHou9

>> należy pobrać oraz uzupełnić formularz zgłoszeniowy (linki poniżej)

a) dla organizacji objętych wsparciem MOWES (korzystających już z doradztwa lub szkoleń) uproszczony formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1A - uproszczony

b) dla organizacji, które nie rekrutowały się dotychczas do projektu MOWES pełny formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1B - rozszerzony

>> należy przesłać skan uzupełnionych i podpisanych dokumentów na adres mowes@fundacjagap.pl w terminie do 3 listopada 2022 r.

UWAGA! Formularz zgłoszeniowy musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji zgodnie z danymi widniejącymi w KRS.

Spełnienie wszystkich powyższych formalności jest warunkiem udziału w cyklu szkoleniowym. Po zakończeniu rekrutacji przekażemy zgłoszonym organizacjom informację na temat zakwalifikowania się do udziału w cyklu szkoleniowym lub nie. W przypadku dużej liczby chętnych o udziale w cyklu decydować będzie kompletność dokumentacji oraz ocena motywacji i wpływu szkoleń na rozwój organizacji (na podstawie formularza zgłoszeniowego).

Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie 4 osoby. Pełny regulamin udziału w szkoleniach MOWES dostępny jest na podstronie: szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy (mowes@fundacjagap.pl), telefoniczny: 12 423 76 05 w. 22). W razie problemów służymy pomocą przy wypełnieniu dokumentacji.

***

Opis poszczególnych modułów szkoleniowych:

Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO.


Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług, które odpowiadają prawdziwym potrzebom użytkowników. Wywodzi się z metod pracy stosowanych przez projektantów tworzących rzeczy użyteczne, a także łatwe i przyjemne w obsłudze.

Warsztat wprowadzający do tematyki Design Thinking to szybki i praktyczny kurs, który pozwoli uczestnikom nie tylko poznać w teorię, ale przede wszystkim doświadczyć całego procesu rozwiązywania problemów metodą Design Thinking. W jego trakcie uczestnicy zrozumieją, czym jest ten proces, jakie są poszczególne jego etapy oraz jakie są podstawowe narzędzia, z których mogą skorzystać. Dowiedzą się także, dlaczego nie warto zaczynać od wymyślania rozwiązań a od poznania odbiorcy. Przede wszystkim sprawdzą, czy Design Thinking to coś dla nich bez wielkich inwestycji czasowych – szybko, praktycznie i przyjemnie. Nie braknie także przykładów wykorzystania metody w działalności NGO.

Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne.

 

  1. Wybrane typy organizacji pozarządowych i organizacji zrównanych z nimi w prawach (Stowarzyszenia, Fundacje, Spółki Non Profit)
  2. Źródła finasowania działalności przez organizacje pozarządowe
  3. Zasady finasowania działalności organizacji pozarządowych ze środków publicznych
  4. Ważne terminy w działalności organizacji pozarządowych

Jak skutecznie promować organizacje pozarządowe - marketing w NGO


Czy promocja w NGO jest potrzeba? Co to jest marketing? Jak prowadzić działania by pozyskiwać fundusze na dalsze projekty? Na te i inne pytania z zakresu promocji i marketingu w NGO postaramy się znaleźć odpowiedź podczas szkolenia.

Zagadnienia:

  1. Misja, wizja i strategia organizacji - dlaczego warto znaleźć na to czas?
  2. Kanały komunikacji i promocji - czy na wszystkich muszę być obecny?
  3. NGO jest jak biznes - musi przynosić zyski, by dalej realizować misję.
  4. Grupa docelowa/ oferta/produkt - i co to ma wspólnego z organizacją pozarządową?
  5. Wyjdźmy poza 1% i darowizny - Gdzie NGO może szukać funduszy? i jak robić to skutecznie?

Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość,  sprawozdawczość.

 

  1. Działalność statutowa nieodpłatna, odpłatna i gospodarcza NGO. Kiedy, która to która. Co zrobić gdy  mamy zysk i co na ten temat mówią nam ustawy (o podatku dochodowym, Vacie i działalności pożytku publicznego)?
  2. Zatrudnianie pracowników. Od czego zależy wysokość składek? Kiedy dzieło to naprawdę dzieło i czy można zastosować 50% kosztów uzyskania przychodu. Zatrudnianie wolontariusza i osób z dopłatami z PFRON.
  3. Księgowość. Jak prowadzić ewidencję projektów pod rozliczanie dofinansowania? Czy wyróżniać własną działalność i jak?  Komu opłaca się darowizna (a może lepsza reklama)?

Sprawozdawczość: terminy, sprawozdanie do KRS i KAS, sprawozdanie OPP, CIT-8, CIT-8/0, CIT-D - kto, kiedy, jak i dlaczego.

 

Informacja o trenerach:

Jarosław Żerulik - absolwent rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz rachunkowości i rewizji finansowej. Ukończył Studia podyplomo-7we z doradztwa podatkowego oraz kursy Doradztwa Biznesowego dla PES i Prawa Zamówień Publicznych. Posiada Wieloletnie doświadczenie w księgowości oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dodatkowo przez ostanie lata pracował w Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której odpowiadał m.in. za finanse, realizację projektów finansowanych ze środków publicznych. Od 2016 roku pełnił w Fundacji obowiązki doradcy NGO w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.

Łukasz Maźnica -  moderator procesów kreatywnych, trener design thinking i badacz, specjalizujący się w badaniu doświadczeń klientów (/odbiorców). Współzałożyciel i partner w Hearts&Heads – agencji wspierającej klientów w tworzeniu usług i produktów, które odpowiadają na realne potrzeby odbiorców. Od ponad 6 lat współprowadzi i rozwija również Fundację Warsztat Innowacji Społecznych, gdzie realizuje różnorodne projekty badawcze i szkoleniowe zorientowane na popularyzację i praktyczne wykorzystanie metody design thinking. Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi (m.in. Motorola Solutions, Martes Sport, Hitachi ABB, Media Expert, czy Stowarzyszenie Wiosna). Aktywny także jako wykładowca – w tej roli współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z design thinking. Wyzwania działania w NGO nie są mu obce nie tylko dlatego, że sam współprowadzi Fundację – jest także doradcą kluczowym Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej i stałym współpracownikiem Fundacji GAP.

Tomasz Kucharski - radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UJ. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania finansami firm w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w problematyce prawa administracyjnego, zamówień publicznych, funduszy europejskich. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych.

Pliki do pobrania:

x
Słowa krótsze niż 4 znaki oraz spójniki nie są brane pod uwagę podczas wyszukiwania
Wyniki: 0
sortuj wg:
najnowsze
najstarsze

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się